Veelgestelde Vragen

Laptop reparatie

  • Ik heb vocht in mijn laptop-toetsenbord laten lopen. Wat moet ik doen?

    Uw computer onmiddellijk uitschakelen en ter reparatie aanbieden. Bij veel laptops loopt het vocht door het toetsenbord op het moederbord en kan daar kortsluiting veroorzaken als u hem aanzet, of aan laat staan. Breng uw laptop direct weg voor reparatie. Vocht op het moederbord kan ook oxidatie veroorzaken. Daarom moet alles van binnen zo snel mogelijk schoon en droog gemaakt worden om totaal verlies te voorkomen.

  • Repareert Microfix ook Apple notebooks/desktop’s /printers?

    Met ingang van 1 maart 2011 is Microfix Authorized Service Partner.Mocht u een probleem hebben met een Apple product dan kunnen wij dit voor u oplossen,binnen of buiten garantie.

  • Mijn moederbord) is defect, wat nu?

    Als uw moederboard (moederbord) defect is zal Microfix die meestal op component niveau repareren, Dat is veel goedkoper als een nieuw moderbord kopen. Als blijkt dat reparatie onmogelijk is zullen wij het moederboard kunnen vervangen. Wij overleggen dan eerst met u, of u dit wilt.

  • Mijn notebook loopt vast, hoe kan dit?

    Hiervan kan de oorzaak aan verschillende defecten liggen, wij adviseren u om direct uw apparatuur aan te melden zodat er zich niet nog meer defecten zullen vertonen.

  • Kan Microfix mijn harde schijf repareren?

    Onderdelen voor harde schijven zijn helaas niet verkrijgbaar, tevens is het economisch niet rendabel. Wel kunnen we uw harde schijf vervangen,en de gegevens over zetten.

  • Is mijn notebook/desktop sneller te krijgen door het upgraden van capaciteiten?

    Geheugen bij plaatsen helpt meestal uitstekend om uw computer sneller te krijgen. Ook een snellere harde schijf kan helpen. Andere oplossingen zijn om uw harde schijf te defragmenteren, virussen te verwijderen, of uw hardeschijf te vervangen door een snellere.

  • Ik hoor een vastlopend geluid uit mijn notebook/desktop, hoe kan dit?

    Dat kan verschillende oorzaken hebben zoals de fan, wij raden u aan om contact met ons op te nemen indien u meer informatie wenst.

Laserprinter reparatie

  • Ik wil mijn printer aanmelden, maar twijfel tussen reiniging en service beurt. Kan Microfix mij adviseren?

    Als een laserprinter toner vlekken geeft, is vervuiling alleen de oorzaak als de tonercartridge lekt. Meestal is echter de fuser aan vervanging toe. Onze engineers adviseren u na inspectie van de apparatuur. Maar soms is ook telefonisch de oorzaak bij benadering aan te geven. Bel 071-5682555

  • Wat is een maintenance kit?

    Een maintenance kit bevat de zelfde inhoud als een service kit, echter is hier de fusing unit wel bij inbegrepen.

  • Mijn printer moet na elke print uit- en aan. Wat moet ik doen?

    Hiervan kan de oorzaak aan verschillende defecten en/of storingen liggen, wij adviseren u om direct uw apparatuur aan te melden zodat er zich niet nog meer defecten zullen vertonen.

  • Repareert microfix ook Apple printers?

    Jazeker!

  • Mijn laserprinter print slecht, wat moet ik doen?

    Hiervan kan de oorzaak aan verschillende defecten liggen, wij adviseren u om direct uw apparatuur aan te melden zodat er zich niet nog meer defecten zullen vertonen.

  • Mijn printer trekt strepen bij het afdrukken, hoe kan dit?

    Als uw printer strepen trekt zal dat hoogstwaarschijnlijk aan de toner, fuser of de drum- unit liggen, echter bij inktjetprinters zal deze storing aan verouderde/vervuilde printkoppen liggen. Microfix kan uw fuser en drum vervangen, voor meer informatie kunt u contact op nemen met ons customer care center. Bel 071-5682555

  • Waarom loopt het papier vast?

    Als het papier vast loopt, zal dit hoogstwaarschijnlijk aan de doorvoerrollen liggen. Microfix kan doorvoerrollen vervangen in de vorm van een service beurt en dan zal de printer ook intensief gereinigd worden. Voor meer informatie kunt u contact op nemen met onze customer care center. Bel 071-5682555

  • Wat houdt een reinigingsbeurt in?

    Wanneer u een goed werkende printer (zonder klachten) in- en uitwendig wilt laten reinigen. Bij de reinigingsbeurt worden onderstaande werkzaamheden uitgevoerd:
    1. in- en uitwendig reinigen van de printer (stof- en tonervrij);
    2. reiniging transfer roller, fusing unit en laser afbuigspiegel;
    3. printer geheel nazien en opmaken van een service/status rapport;
    4. controleren van juiste afstellingen en smeringen volgens specificaties fabrikant.

    – Versleten en/of defecte onderdelen kunnen in overleg vaak direct vervangen worden.
    (Mocht dit niet mogelijk zijn, dan wordt er een vervolg afspraak met u gemaakt, waar geen voorrijkosten
    meer worden berekend.)

    Reinigings-, service- en revisiebeurten zijn maintenance interval beurten.
    Deze services dienen uitgevoerd te worden als de machine nog (goed) werkt of als u dit behoeft.
    Ze behoren niet ingezet te worden als oplossing voor storing. Met deze interval beurten voorkomt u dure reparaties, ergernis en uitval van apparatuur.

  • Wat houdt een servicebeurt in?

    Wanneer de vervuilde printer een extra uitgebreid onderhoud nodig heeft.

    Bij de servicebeurt worden onderstaande werkzaamheden uitgevoerd:
    1. printer wordt geheel gedemonteerd en nagekeken;
    2. in- en uitwendig reinigen van de printer (stof- en inkt/tonervrij);
    3. reiniging interne onderdelen;
    4. reiniging fusing unit en laser afbuigspiegel;
    5. pick-up rollen en seperationpad’s worden vervangen.( mechanische onderdelen);
    6. vervangen van carrier belt.(bij designjet);
    7. controleren van juiste afstellingen en smeringen volgens specificaties fabrikant;
    8. printer geheel nazien en opmaken van een service/status rapport;
    9. 3 maanden garantie op de uitgevoerde servicebeurt.

    Wanneer kiest u voor een Servicebeurt?
    Voornamelijk bij papier storingen(pakt papier niet op, e.d.) en vervuilde printers. De Servicebeurt is vergelijkbaar
    met de revisiebeurt met als grote uitzondering; de fuser unit en garantieperiode.

    Reinigings-, service- en revisiebeurten zijn maintenance interval beurten.
    Deze services dienen uitgevoerd te worden als de machine nog (goed) werkt of als u dit behoeft.
    Ze behoren niet ingezet te worden als oplossing voor storing. Met deze interval beurten voorkomt u dure reparaties, ergernis en uitval van apparatuur.

  • Wat houdt een revisiebeurt in?

    Wanneer de printer storing geeft en meer dan 100.000 prints heeft afgedrukt.
    1. printer wordt geheel gedemonteerd en nagekeken;
    2. in- en uitwendig reinigen van de printer (stof- en inkt/tonervrij);
    3. reiniging interne onderdelen;
    4. reiniging fusing unit en laser afbuigspiegel;
    5. pick-up rollen en seperationpad’s worden vervangen.( mechanische onderdelen);
    6. vervangen van carrier belt.(bij designjet);
    7. controleren van juiste afstellingen en smeringen volgens specificaties fabrikant;
    8. printer geheel nazien en opmaken van een service/status rapport;
    9. + plaatsen van fusing-kit;
    10.+ 6 maanden garantie op uitgevoerde revisiebeurt, maximaal 100.000 pagina’s.

    Wanneer kiest u voor Revisiebeurt?
    Printer geeft melding: vervang maintenancekits, defecte fuser unit. De Revisiebeurt is de meest uitgebreide vorm van onderhoud.

    Reinigings-, service- en revisiebeurten zijn maintenance interval beurten.
    Deze services dienen uitgevoerd te worden als de machine nog (goed) werkt of als u dit behoeft.
    Ze behoren niet ingezet te worden als oplossing voor storing. Met deze interval beurten voorkomt u dure reparaties, ergernis en uitval van apparatuur.

Inktjet printer service

  • Mijn inkjet printer trekt strepen bij het afdrukken. Wat adviseert Microfix?

    Bij inkjetprinters zal deze storing aan verouderde of vervuilde printkoppen liggen. Voor duurdfere Inkjetprinters, vanaf ca € 200,= adviseert Microfix een servicebeurt. Deze kost € 59,= excl btw. (excl evt onderdelen). Voor goedkopere inkjetprinters is een aservicebeurt snel te duur.

  • Repareert Microfix ook Canon Inkjetprinters?

    Microfix heeft een special Servicebeurt voor Canon Inkjet en fotoprinters. Deze kost € 59,= excl btw. Oordeelt u zelf of dit voor uw printer nog de moeite waard is.

  • Repareert Microfix ook HP Inkjetprinters of fotoprinters?

    Microfix heeft een special Servicebeurt voor HP Inktjet en fotoprinters. Deze kost € 59,= excl btw. Oordeelt u zelf of dit voor uw printer nog de moeite waard is.

  • Repareert Microfix ook Brother Inkjetprinters?

    Microfix heeft een special Servicebeurt voor Brother Inktjet en fotoprinters. Deze kost € 59,= excl btw. Oordeelt u zelf of dit voor uw printer nog de moeite waard is.

  • Repareert Microfix ook Epson inkjet printers

    Microfix heeft een special servicebeurt voor Epson Inkjet en fotoprinters. Deze kost € 59,= excl btw.. Deze kost € 59,= excl btw. Oordeelt u zelf of dit voor uw printer nog de moeite waard is.

  • Heeft Microfix ook een reparatie gids voor inkjet printers?

    Ja. Indien u in het bezit bent van een laaggeprijsde inkjet printer dat is onze service beurt van € 59,= excl btw al te duur. Wij maakten voor deze mensen een doe het zelf gids voor inkjetprinters. Succes niet verzekerd.Soms is schoonmaken niet voldoende, maar moeten versleten of vervuilde onderdelen vervangen worden. Die onderdelen zijn vaak niet verkrijgbaar. Een nieuwe kopen dus.

Matrixprinter & lijnprinter reparatie

  • Wat zijn de meest voorkomende storingen aan een matrixprinter?

    Microfix publiceert een Matrix printer diagnose gids. U kunt deze gratis downloaden via www.microfix.nl en klik op aanvraag reparatiegidsen.

  • Repareert Microfix Matrixprinters?

    Microfix repareert alle merken matrixprinter en doet dit al 19 jaar. Wij hebben onderdelen op voorraad voor vele merken. O.a. Oki, TallyGenicom, Epson, Lexmark, Star, Seikosha. Microfix repareert ook lijnprinters o.a van de merken Printronix, Tally Genicom, OKI, IBM.

Designjets HP

  • Wat houdt servicebeurt in?

    Wanneer de vervuilde printer een extra uitgebreid onderhoud nodig heeft.

    Bij de servicebeurt worden onderstaande werkzaamheden uitgevoerd:
    1. printer wordt geheel gedemonteerd en nagekeken;
    2. in- en uitwendig reinigen van de printer (stof- en inktvrij);
    3. reiniging interne onderdelen;
    4. pick-up rollen en seperationpad’s worden vervangen.( mechanische onderdelen);
    5. vervangen van carrier belt.(bij designjet);
    6. controleren van juiste afstellingen en smeringen volgens specificaties fabrikant;
    7. printer geheel nazien en opmaken van een service/status rapport;
    8. 3 maanden garantie op de uitgevoerde servicebeurt.

    Wanneer kiest u voor een Servicebeurt?
    Voornamelijk bij papier storingen (pakt papier niet op, e.d.) en vervuilde printers.

  • Heeft Microfix ook Carepacks / uitgebreide fabrieksgaranties?

    Jazeker, wij hebben uitgebreide fabrieksgaranties. Voor zowel nieuwe apparatuur als bestaande apparatuur (post-warranty).

    U krijgt dezelfde SLA(Service Level Agreement) alleen met meer voordeel:
    – een betere prijs;
    – direct contact met uw serviceprovider Microfix, dus geen moeilijke aanmeldprocedures;
    – contracten hebben bij ons voorrang, dus niet langer wachten op de oplossing. De responsetijd is gegarandeerd!;
    – Wij houden onderdelen op voorraad, dus grijpen niet mis bij contractstoringen.

  • Installeert Microfix ook nieuwe HP Designjets?

    Ja dit is mogelijk. Wij doen dit op basis van uurtarief. Plaatsing en driver installeren zijn de standaard werkzaamheden.

  • Repareert Microfix ook Designjets?

    Microfix heeft een uitgebreide klantenkring waarvoor Designjetonderhoud wordt gedaan. Deze bedrijven kiezen voor Microfix omdat Microfix Designjets voordeliger repareert en ook oudere modellen die HP niet meer doet.

  • Wat zijn de meest voorkomende storingen bij een HP Designjet?

    Microfix geeft gratis een Designjet reparatiegids uit. Klik hierboven op ons logo en u komt op onze homepage, waar u de designjet reparatiegids kunt downloaden.

  • Kan Microfix mijn oude Designjet nog repareren?

    Ja dat kan vaak wel. Wij zijn gespecialiseerd in Designjet reparatie.

Aan huis service

  • Kunnen we een tijd afspreken wanneer de Microfix engineer langs komt?

    De Service engineer komt op de afgesproken dag tussen 08:30 en 17:00 langs. U krijgt aan het einde van de werkdag daarvoor, van ons een mail of sms met daar in een indicatietijd. Afhankelijk van verkeersdrukte en/of andere redenen kan de tijd afwijken. Indien u een serviceovereenkomst heeft afgesloten, wordt daarin ook een maximale responsetijd afgesproken. Die afspraken komen we natuurlijk na.

  • Waar kunnen de defecte apparaten ter reparatie aangeboden worden?

    Indien u uw apparatuur direct wilt aanbieden kunt u langs komen op ons hoofdkantoor, wij beschikken echter ook over andere mogelijkheden:
    – Wij kunnen bij u op locatie professionele reparaties uitvoeren.
    – U maakt gebruik van onze haal- en breng service (Koerier)
    – U haalt en brengt uw apparatuur bij een Microfix Service depot in de buurt (350 in Nederland en 500 in België). U dient de apparatuur dan wel te verpakken.

  • Wat kan Microfix van mijn laptop wel of niet aan huis repareren?

    Een aantal laptopreparaties kan bij u thuis of in kantoor worden uitgevoerd.
    Het gaat het om:
    Scherm vervangen
    Keyboard vervangen
    Backlight inverter vervangen

    Wat kan, is afhankelijk van het merk laptop. Sommige fabrikanten gebruiken in 1 model laptop verschillende onderdelen. Dan moet eerst worden gekeken welke onderdeel er precies in uw model zijn gebruikt.

  • Kunnen printers ook aan huis worden gerepareerd?

    Jazeker, bijna alle printers zijn “on site” te repareren. Er is wel een kleine groep printers waar dit niet voor geldt. Voor inkjetprinters kunt u dit het beste eerst opvragen, dit verschilt per type. Wanneer de printer niet “on site” gerepareerd kan worden, kan het vaak nog wel in de werkplaats.

  • Er staat een afspraak gepland maar ik kan niet. Wat nu?

    U kunt een nieuwe afspraak maken met het customer care center om ervoor te zorgen dat de monteur niet voor een dichte deur staat. Bel naar 071-5682555 en geef de data door wanneer het u wel schikt.

  • Hoe kan ik mijn storing aanmelden?

    Er zijn een aantal mogelijkheden waarop u uw storing kunt aanmelden:
    – per internet (voorkeur), u ziet zelf welke informatie wordt genoteerd, waarmee fouten worden voorkomen.
    – per mail, alle gegevens zullen worden ingevoerd en u ontvangt een bevestiging van de reparatieaanmelding.
    – telefonisch, belangrijk is dat alle gegevens bij de hand zijn om de storing aan te melden, merk, type, serienummer e.d.

Kiala service depots

Betalingsvoorwaarden

Contactgegevens

Openingstijden

  • Wat zijn de openingstijden van Microfix?

    Microfix is geopend maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur.
    Onze website is 24 uur per dag beschikbaar www.microfix.nl. Microfix verricht daarnaast 24/7 service indien u daarvoor een service-overeenkomst hebt afgesloten. De Microfix Service depots hebben ruimere openingstijden. Klik daarvoor op de “Depot in de buurt” link rechtsboven op bijna elke pagina.

Reparatie snelheid

  • Wat zijn de responsetijden van Microfix? (reparatie snelheid)

    Als u een onderhoudscontract heeft afgesloten staat in die overeenkomst de responsetijd. Heeft u geen onderhoudsovereenkomst, dan wordt u toch geholpen.De gemiddelde reparatietijd is dan tussen de 3 en 5 werkdagen. Dit geld voor zowel onsite reparaties als reparaties in de werkplaats. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

  • Hoe snel kan Microfix mijn laptop, printer, computer of server repareren?

    Als u een onderhoudscontract heeft afgesloten staat in die overeenkomst de responsetijd. Heeft u geen onderhoudsovereenkomst, dan wordt u toch geholpen.De gemiddelde reparatietijd is dan tussen de 3 en 5 werkdagen. Dit geld voor zowel onsite reparaties als reparaties in de werkplaats. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

  • Wat is de status van mijn reparatie en wanneer is deze klaar?

    U kunt de status van uw werkplaatsreparatie volgen via de Fixportal op onze website www.microfix.nl U kunt inloggen met uw request id* en uw postcode.*Request id is uw ordernummer.

  • Mijn apparaat moet met spoed gerepareerd worden, kan dat?

    Dit is zeker mogelijk. Neem direct contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden. Om altijd zeker te zijn van een snelle reparatie is een serviceovereenkomst het beste. Heeft u dit niet afgesloten, dan hebben we tarieftoeslagen om u snel te helpen

Microfix garantie | fabrieksgarantie

  • Kan ik bij Microfix mijn fabrieksgarantie verlengen of uitbreiden?

    U kunt uw garantie op alle IT apparaten bij Microfix verlengen of uitbreiden. Opties tot uitbreiden zijn bijvoorbeeld: snellere gegarandeerde service. Aan huis service. Meer afgedekte problemen zoals bijvoorbeeld een breuk van het beeldscherm bij laptops.Microfix biedt hiervoor haar FixPacks, voordelige verbetering van de service voor uw nieuwe apparatuur.

  • Handelt Microfix ook fabrieksgaranties af?

    Microfix handelt uitsluitend fabrieksgarantie af wanneer deze door de fabrikant bij Microfix wordt aangemeld. Reparaties die op andere wijze worden aangemeld kunnen wij niet claimen bij de fabrikant waardoor wij het reparatie bedrag met de product eigenaar zullen verrekenen.Indien op de apparatuur een onderhoudsovereenkomst is afgesloten bij Microfix, verzorgt Microfix wel de afhandeling van de garantie.

  • Wat is de garantie termijn van de reparaties?

    De standaard garantie termijnen van reparaties bij Microfix zijn:
    Notebooks en desktops (PC’s): 1 jaar
    Printers: Servicebeurt: 3 maanden en maximaal 25.000 afdrukken
    Revisiebeurt: Maximaal 6 maanden en maximaal 100.000 afdrukken
    Voorbeelden:Indien u na een revsie beurt 100.000 pagina’s print in 4 maanden, eindigt, daarmee (door slijtage) de garantie.
    Indien u na een revisiebeurt in 6 maanden 50.000 pagina’s print geldt uw garantie gedurende die 6 maanden

  • Heb ik garantie op defecten na onjuist gebruik van inktcartridge of toner?

    Microfix is niet verantwoordelijk voor schade voortvloeiend uit het gebruik van defecte en/of lekkende inktcartridges of toners. Storingen die veroorzaakt worden door het gebruik van defecte en/of lekkende toners of inktcartridges vallen niet onder de garantie van Microfix. Bij aangemelde storingen waarbij blijkt dat de toner of inktcartridge de klacht veroorzaakt, worden (Minimaal) de onderzoekskosten en eventuele transport- en voorrijkosten in rekening gebracht.

  • Wat een héél jaar garantie

    Vanaf 1 oktober 2010 is de garantie op uitgevoerdelaptop en pc reparaties bij Microfix uitgebreid tot een heel jaar. Hieronder vallen de uitgevoerde werkzaamheden en de verbruikte onderdelen. Het repareren van een defect apparaat wordt hierdoor nog aantrekkelijker dan het kopen van een nieuw apparaat.De garantie verlenging geldt voor laptops, notebooks,

Verlengde garantie

Overzicht online

Contracten – service overeenkomsten – SLA

  • Kan ik een contract afsluiten bij Microfix?

    Microfix heeft diverse onderhoudscontract mogelijkheden, Wij bieden o.a. verlengde garantie op bestaande én nieuwe apparatuur zoals servers, notebooks, pc’s printers routers etc.! Er is een keuze uit response tijden vanaf 2 uur! Voor printers ook inclusief uitvoeren van preventief onderhoud.

  • Wat is het voordeel van een computer of printer onderhoudscontract bij Microfix?

    Met een computer onderhoudscontract van Microfix bent u altijd verzekerd van reparatie binnen de afgesproken response tijd. Bij storingen is uw apparatuur binnen de kortste tijd weer gerepareerd. Het is bovendien een bescherming van uw investering, u hoeft geen rekening te houden met onvoorziene reparatie kosten.

  • Is een Microfix IT onderhoudscontract voor mij verstandig?

    Ja, vraagt u zich zelf maar eens af: wat kost het mij/ons als een server of kritische printer plotseling uitvalt? Is mijn defecte server, notebook, computer of printer vandaag nog gerepareerd? Waar kan ik terecht als ik buiten kantooruren een storing heb? Genoeg redenen om snel een service overeenkomst bij Microfix af te sluiten.
    Deze contracten zijn aanzienlijk in prijs gedaald en nu heel betaalbaar!

  • Wat zijn de response tijden van de Microfix service contracten?

    Microfix heeft een keuze uit response tijden van 4 uur of op de eerst volgende werkdag (NBD). In overleg zijn er zelfs response tijden van 2 uur mogelijk.

  • Heeft Microfix ook Carepacks / uitgebreide fabrieksgaranties?

    Jazeker, Microfix biedt uitgebreide, verbeterde, aanvulling op de fabrieksgarantie. Voor zowel nieuwe als oudere apparatuur (post-warranty).
    U krijgt dezelfde voorwaarden als bij de fabrikant/leverancier alleen met meer voordelen:
    – een betere prijs;
    – direct contact met uw serviceprovider Microfix, dus geen moeilijke aanmeld procedures;
    – contracten hebben bij ons altijd voorrang, dus niet langer wachten op de oplossing. De responsetijd is gegarandeerd!;
    – Wij houden onderdelen en reserve apparatuur speciaal voor u op voorraad.

  • Wat houdt de response tijd precies in?

    Response tijd houdt in dat de technicus binnen deze tijd (bij u ter plaatse) met de reparatie begint. Het is dus niet een telefonische reactie, maar echt het aanvangen van de reparatie.

  • Hoe snel is het defecte apparaat gerepareerd?

    Bij een response tijd van 4 uur hoort een gegarandeerde reparatie tijd van 6 of 8 uur.Bij de NBD response is de maximale reparatie tijd maximaal 16 uur.

  • Heeft Microfix ook onderhoudscontracten buiten kantoortijd?

    Ja, Microfix biedt verschillende mogelijkheden voor onderhoudscontracten buiten kantoortijden : 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Dit geldt zowel voor computers, servers en printers.

  • Heeft Microfix service overeenkomsten voor het uitvoeren van preventief onderhoud??

    Speciaal voor printers biedt Microfix contracten waarbij jaarlijks preventief onderhoud wordt uitgevoerd. Hierbij wordt de printer schoongemaakt, afgeregeld en getest op een goede werking. In overleg met u worden versleten onderdelen direct vervangen. Door dit onderhoud voorkomt u storingen en verlengt u de levensduur van uw printer.

  • Wat is een FixPack?

    Een service overeenkomst voor nieuwe apparatuur. FixPack is de uitgebreide fabrieksgarantie van Microfix.
    Deze overeenkomst is vergelijkbaar met die van de producent.
    Maar met een paar grote voordelen:
    – gegarandeerde responsetijden;
    – zeer eenvoudig aanmelden van een storing;
    – wij houden onderdelen voor u op voorraad. Technici worden beschikbaar gehouden voor klanten met een FixPack, Storingen worden snel verholpen;
    – een stuk goedkoper dan bij de fabrikant!

Reparatie planning en status

  • Wat is de status van mijn reparatie en wanneer is deze klaar?

    Respecteer de voortgang van het werk van onze technici door niet te bellen over de voortgang van uw reparatie. Via onze website kunt u de status van de reparatie volgen. Klik rechtboven op deze pagina op Reparatiestatus.U kunt inloggen met uw request id* en uw postcode. *Request id is uw ordernummer.

  • Kunnen we een tijd afspreken?

    Wij verzorgen spoedreparaties, belt u voor de mogelijkheden. Algemeen: U krijgt bij ons een per email of sms een indicatietijd wanneer u ons kunt verwachten. Dit geeft geen 100% zekerheid. Omdat wij contractreparaties voorrang geven kan er elk moment een reparatie tussen komen. Tevens zijn wij afhankelijk van verkeersdrukte en kunnen er andere redenen zijn waardoor de tijd afwijkt.

  • Planning van reparaties

    Wanneer de planning bekend is, wordt de datum door Microfix aan u doorgegeven via een mail en/of een sms. Tevens staat daar een tijdsindicatie bij.

  • Hoe werkt de Fixportal?

    In deze, voor u speciaal gemaakte portal kunt u in 1 oogopslag alle reparaties die u heeft open staan bekijken, daarnaast kunt u ook de reparatiegeschiedenis van uw apparatuur bekijken (Aantal keren gerepareerd, kosten, etc.) zodat u grip houdt op de kosten.

Aanmelden reparatie & aanleveren reparatie

  • Welke gegevens zijn er nodig voor het aanmelden van een storing?

    Voor elke reparatie hebben wij specifieke informatie nodig zoals hieronder omschreven:
    – Contactpersooninformatie
    – Lokatie informatie (waar staat het apparaat)
    – Apparaatinformatie
    – Storingsinformatie
    – Indien van toepassing de bedrijfsnaam.

    Mocht een of meerder punten zoals hierboven omschreven niet volledig bekend zijn, dan kan de reparatie vertraging oplopen. Om dit te voorkomen hebben wij twee verschillende, goed werkende methodes:
    – Telefonisch aanmelden
    – Online aanmelden via de Fixportal.

  • Ik heb mijn reparatie aangemeld maar geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

    Dat zou kunnen betekenen dat de reparatie niet bij ons is aangekomen doordat bijv. uw e-mail adres niet is gekoppeld aan uw request, wij raden u aan om direct contact op te nemen met onze customer care center. (071-5682555).

  • Kan ik ook alleen de defecte onderdelen ter reparatie aanbieden?

    Microfix test alle gerepareerde apparatuur. Daar dit niet mogelijk is als u alleen het defecte onderdeel ter reparatie aanbiedt, accepteren wij alleen complete producten. Wij raden u aan, reparatie aan professionele technici over te laten. Regelmatig krijgen wij slecht gerepareerde apparatuur binnen met het verzoek deze alsnog te herstellen.Soms is door een slechte reparatie apparatuur onherstelbaar beschadigd.

  • Ik heb inlogcodes ontvangen, maar die doen het niet wat nu?

    Indien u de inlogcodes heeft ontvangen, en die niet werken adviseren wij u contact opnemen met ons customer care center door te bellen naar (071-5682555).

  • Hoe meld ik mijn defecte apparatuur aan?

    U kunt uw apparatuur op de volgende manieren aanmelden bij ons:
    – Online via de Fixportal – Telefoninsch via onze storingslijn tel.: 071-568 2555 00
    – Aanleveren bij Microfix. Het adres van onze hoofdkantoor is: Willem Barentszstraat 23 2315TZ Leiden (Wel word er aangeraden om vooraf contact met ons op te nemen om onnodige wachttijden te voorkomen)

  • Waar kunnen de defecte apparaten ter reparatie aangeboden worden?

    Indien u uw apparatuur direct wilt aanbieden kunt u langs komen op ons hoofdkantoor, wij beschikken echter ook over andere mogelijkheden:
    – Een engineer komt bij u langs. 18 engineers wonen gespreid door het gehele land.
    – U maakt gebruik van onze haal- en breng service (koerier, verpakken niet nodig)
    – U geeft uw apparatuur af bij een Microfix service depot in de buurt (Altijd 1 in de buurt), wel verpakken.

  • Kan ik ook meerdere reparaties tegelijk aanmelden?

    Jazeker. Via het internet kunt u zichzelf hiervoor registreren. Wanneer u geregistreerd bent kunt u een voor een reparaties invoeren en daarna komt er een totaal prijs of voorstel. Als u hierop accoord geeft zullen alle reparaties in een keer aangemeld worden.

  • Ik weet niet de exacte gegevens van het apparaat, wat nu?

    Wanneer de reparatie “on site” wordt uitgevoerd, is dit van cruciaal belang. De onderdelen die meegegeven worden aan onze monteurs passen uiteraard niet in andere apparaten.
    Wanneer het een werkplaats reparatie betreft in Leiden, is dit van minder belang. Wanneer het product hier aankomt kunnen we de gegevens noteren die we nodig hebben. Dit zorgt wel voor een langere reparatietijd, omdat onderdelen niet vooraf kunnen worden besteld.

Inloggegevens

Reparatie zelf uitvoeren

Fixportal

  • Hoe werkt de Fixportal van Microfix

    In deze, voor u speciaal gemaakte portal kunt u in één oogopslag alle reparaties die u open heeft staan bekijken, Daarnaast kunt u ook de reparatiegeschiedenis van uw apparatuur bekijken (Aantal keren gerepareerd, kosten, etc.) zodat u grip houdt op de kosten. U komt op het Fixportal door hierboven op “reparatiestatus” te klikken.

  • Hoe kom ik in de fixportal?

    e fixportal is bereikbaar voor iedereen die is geregistreerd. dit betekent dat u bekend moet zijn in de computer van microfix. Hiervoor zijn 2 manieren van registratie:
    Vaste klanten: op de website kunt u uzelf registreren en krijgt u een username en wachtwoord. vanuit de fixportal kunt u verder alles bepalen wat u wilt laten repareren of bestellen.
    Eenmalige aanmelding: wanneer u een reparatie heeft, vaak bij particuliere reparaties, hoeft u niet te registreren. u kunt een enkele reparatie aanmaken en deze gegevens zorgen ervoor dat u een reparatienummer krijgt. met het reparatie nummer kunt u inloggen om uw eigen reparatie in te zien en de status na te gaan.

Chatservice

Fixprice

  • Wat word er bedoeld met Fixprice?

    Fixprice houdt in dat Microfix een vast tarief hanteert voor de reparatie. Ongeacht de uitgevoerde reparatie! Dus prijzen die op de prijslijst staan zonder bijkomende kosten! In de Fixprice zit zowel het arbeidsloon als de onderdelen. De storing/klacht wordt voor die prijs verholpen.

  • Hoelang is de garantie op een Fixprice?

    De garantie op de verholpen storing is normaal 3 maanden. Voor laptops, PC’s en servers echter tijdelijk ( tot 1 oktober 2010) een HEEL JAAR!

  • Wordt bij een Fixprice mijn printer ook gereinigd?

    Bij een Fixprice wordt de storing verholpen, de printer wordt niet gereinigd.

Niet repareerbare apparatuur

Laptop onderdelen & laptop uitbreiding

APPK

  • Wat is een APPK? (Algemene Periodieke Printer Keuring)

    Printers en faxen in uw bedrijf moeten regelmatig gecontroleerd worden op gebreken, slijtage en veiligheid. Microfix heeft speciaal opgeleide technici die uw printers op deze punten nauwkeurig controleren. Op die manier weet u als bedrijf zeker dat alle risico’s goed afgedekt zijn. Onze bevindingen worden vastgelegd in een rapport en u ontvangt bovendien een APPK certificaat voor de printer/fax.

Printer revisie | servicebeurt reinigen

  • Ik wil mijn printer aanmelden, maar twijfel tussen reiniging en service beurt. Kan Microfix mij adviseren?

    Microfix kan uiteraard advies geven over uw keuze. Voor advies kunt u contact opnemen met ons.

  • Wanneer moet ik kiezen voor een revisie beurt en wanneer voor een service beurt?

    Revisie: Wanneer de printer achterstallig onderhoud heeft en meer dan 100.000 prints heeft afgedrukt.
    zelfde werkzaamheden als bij servicebeurt; + plaatsen van fusing-kit;
    + 6 maanden garantie op uitgevoerde revisiebeurt, maximaal 100.000 prints.

    Service: Wanneer de vervuilde, beginnend paperjams vertonende printer een extra uitgebreid onderhoud nodig heeft. Bij de servicebeurt worden onderstaande werkzaamheden uitgevoerd:
    – printer wordt geheel gedemonteerd en nagekeken; – in- en uitwendig reinigen van de printer (stof- en inkt/tonervrij); – reiniging interne onderdelen;
    – reiniging fusing unit en laser afbuigspiegel;
    – pick-up rollen en seperationpad’s worden vervangen.( mechanische onderdelen);
    – vervangen van carrier belt.(bij designjet);
    – controleren van juiste afstellingen en smeringen volgens specificaties fabrikant;
    – printer geheel nazien en opmaken van een service/status rapport;
    – 3 maanden garantie op de uitgevoerde servicebeurt.

Printeronderdelen en supllies

  • Wat is een fusing unit? (fuser, heating unit)

    Een fusing unit bevat het verwarmingselement voor een laserprinter. Deze unit zorgt voor het overbrengen en inbakken van de toner op het papier. Een fusing unit is aan slijtage onderhevig en moet na gebruik voor een aantal pagina’s vervangen worden.

  • Wat is een Microfix printer service kit?

    Een Microfix printer servicekit bevat een set onderdelen (zoals o.a. rollers en pads) waarmee de meest voorkomende problemen in een bepaalde printer kunnen worden verholpen; de kit bevat geen fusing unit.

  • Wat is een Maintenance kit? ?

    Een maintenance kit bestaat een fusing-unit en een servicekit. De maintenance kit heeft afhankelijk van het type laserprinter een bepaald pagina bereik. Wanneer de printer zelf een onderhoudsmelding geeft, geeft hij aan dat de maintenance kit vervangen dient te worden.

  • Wat is nodig voor een snelle afhandeling van de bestelling?

    Indien u belt met de onderdelen verkoop op 071-5682525 wordt er direct gevraagd naar een uniek partnummer voor het gezochte onderdeel. Indien u het partnummer opzoekt voordat u gaat bellen of emailen naar Microfix, zal de afhandeling van de bestelling zeer spoedig verlopen.

Kopieerapparatuur

  • Repareert Microfix ook kopieer apparatuur (copier, copiers)?

    Microfix repareert ook kopierapparatuur, voor zover ze bestaan uit de moderne MFP apparatuur zoals bijvoorbeeld HP MFP’s. Van de ouderwetse kopieerapparaten repareert Microfix alleen de Sharp AL en AR series. Veel fabrikanten van kopieerapparatuur houden de onderdelen en kennis voor zichzelf en maken daarmee de reparatie van deze apparatuur onnodig duur.

Desktop

Over Microfix

  • Waar staan de algemene- en leveringsvoorwaarden?

    U kunt onze algemene-en leveringsvoorwaarden downloaden op onze website www.microfix.nl. De download link kunt op vinden onder het kopje Microfix > Voorwaarden.

  • Wat is het dekkingsgebied van Microfix?

    Microfix beschikt over een professionele Benelux dekkende buitendienst.

  • Ik wil graag informatie inwinnen over Microfix voordat ik mijn reparatie op stuur (referentie, testimonial, tevreden, betrouwbaar)

    Microfix heeft een aparte pagina waarop relaties genoemd worden, die tevreden zijn over onze diensten. Om u het vertrouwen te geven dat dit geen door ons bedachte verhaaltjes zijn, vragen wij relaties ook hun e-mail adres daar bij te vermelden. Maar dat is niet verplicht. Wij zijn eind mei 2010 met deze pagina begonnen. Vanaf nu vragen wij tevreden relaties of zij zich hier ook willen aanmelden.
    U komt op deze pagina door hierboven te klikken op “Wat onze klanten vinden”.

  • Werkt Microfix ook in België

    Microfix beschikt over engineers die in het zuiden van nederland wonen en werken. Zij worden ingezet om onze relaties in België van dienst te zijn. Ook kan via 500 Microfix service depots in België (Kiala) defecte apparatuur worden aangeboden en na reparatie teruggehaald.

  • Vertel eens iets meer over Microfix

    Opgericht in 1991. inmiddels uitgegroeid tot één van de grotere merkonafhankelijke reparateurs in de Benelux. Wij hebben 55 hard werkende medewerkers, 22 technici in de buitendienst en 11 in onze werkplaats in Leiden.
    In 2009 zijn er 29.233 reparaties door ons uitgevoerd.

  • Waarom repareert Microfix beter als een winkel op de hoek?

    Microfix engineers repareren de gehele dag. Zij worden getraind door fabrikanten. Door het de gehele dag bezig zijn met reparaties ontstaat natuurlijk een enorme ervaring. Microfix beschikt daarnaast over grote voorraden onderdelen. Microfix repareert vooral hardware. Dan moeten er meestal ook onderdelen van een apparaat vervangen worden. Microfix heeft ze of weet waar ze gekocht moeten worden. Onze afdeling inkoop is de hele dag bezig om wereldwijd onderdelen in te kopen. Door ons volume kunnen wij vele onderdelen in 1 zending laten binnekomen. Zo worden de kosten gedeeld. Steeds meer computerbedrijven brengen daarom ook hun apparatuur ter reparatie naar Microfix.

  • Verkopen jullie ook hardware?

    Wij zijn specialist in het repareren van Servers / computers / notebooks / monitoren / Pc’s.
    Wij verkopen geen apparatuur. Repareren = ons vak.

  • Welke diensten/producten leveren jullie?

    Wij verzorgen contracten op maat (Fixpacks & Fixcare).Wij leveren Fixit diensten (break-fix), bij u on-site en in onze werkplaats.
    Detachering van specialisten.
    Printer supplies en printeronderdelen en laptop uitbreidingen.

Ervaringen met Microfix

  • Wat doet Microfix om fouten te voorkomen?

    Microfix heeft uitgebreide processen en automatisering om de kwaliteit te bewaken. Deze kwaliteitsbewaking wordt uitgevoerd volgens de ISO 9001 norm. Microfix laat zich ieder jaar opnieuw controleren en certificeren.

  • Wat betekent die ISO 9001 norm nu precies.

    ISO staat voor Internationale Standaard Organisatie. Die stelt de kwaliteitsbewakingsregels vast. Microfix wordt door een extern bedrijf gecontroleerd op het naleven van die kwaliteitsnorm. Als u klikt op het stempel rechtsboven op onze website vindt u hierover meer informatie.


Haal- en brengservice

Microfix laptopreparatie depots in NLThermische print, label printer reparatie

Epson large format printer | stylus pro printer series

ed-front-desk

Reparatie Aanmelden

Waarom Microfix?

Kwaliteit: ISO-9001 gecertificeerd
Zekerheid: Aangesloten bij ICT Waarborg
Deskundig: Technici door de fabricanten getraind
Snel: Veel onderdelen standaard op voorraad
Garantie: 12 maanden garantie op reparatie

 


zekerheid: aangesloten bij ICT-waarborg