Ssd-serviceprogramma van de 13-inch MacBook Pro (zonder Touch Bar)

Apple heeft vastgesteld dat er problemen zijn met een aantal ssd’s van 128 GB en van 256 GB die worden gebruikt voor de 13-inch MacBook Pro (zonder Touch Bar).

Deze problemen kunnen resulteren in gegevensverlies en een defecte harde schijf. 13-inch MacBook Pro’s met harde schijven met dit probleem zijn verkocht tussen juni 2017 en juni 2018.

Microifx kan als Apple-serviceprovider (AASP) de harde schijven met dit probleem gratis repareren. Apple raadt zelfs aan dit zo snel mogelijk te laten doen.

Apple zal ook een e-mail versturen aan klanten die hun apparaat bij Apple hebben geregistreerd, zodat zij ook op de hoogte zijn van dit programma.

In aanmerking komen

Controleer eerst welke 13-inch MacBook Pro u hebt. Kies ‘Over deze Mac’ in het Apple-menu () in de linkerbovenhoek van het scherm. Kijk of uw model het volgende is: MacBook Pro (13-inch, 2017, twee Thunderbolt 3-poorten).

Dit programma is niet van toepassing op de 13-Inch MacBook Pro met Touch Bar of de oudere 13-inch MacBook Pro-modellen.

“Klaar terwijl u wacht service”

Breng uw 13-inch MacBook Pro naar onze werkplaats in Leiden of Amsterdam en wij vervangen uw SSD terwijl u geniet van een kopje koffie!

Uw MacBook Pro wordt voorafgaand aan de reparatie onderzocht om te controleren of deze goed werkt en in aanmerking komt voor dit programma.

Voorafgaand aan de reparatie moet u een reservekopie maken van uw gegevens, want tijdens het reparatieproces wordt de harde schijf gewist.

  • De technicus voert een hulpprogramma uit om de firmware van de harde schijf bij te werken. Dit duurt ongeveer een uur of korter.
  • macOS wordt opnieuw geïnstalleerd op de 13-inch MacBook Pro.
  • Na de reparatie moet u zelf uw gegevens herstellen vanaf een reservekopie.

Omdat u pas weer toegang hebt tot internet nadat u de gegevens hebt hersteld, raden we u aan om een ander apparaat, bijvoorbeeld uw iPhone, bij de hand te hebben, zodat u het Apple Support-artikel kunt raadplegen over gegevensherstel vanaf een reservekopie.

Opmerking: bestanden die al voor de reparatie zijn beschadigd, kunnen niet worden hersteld.

Als de 13-inch MacBook Pro op zo’n manier beschadigd is, dat we de reparatie aan de harde schijf niet kunnen uitvoeren, moet deze eerst worden hersteld voordat we de reparatie kunnen uitvoeren. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.

Aanvullende informatie

Dit wereldwijde Apple programma houdt geen verlenging in van de dekking van de standaardgarantie op de 13-inch MacBook Pro.

Het programma dekt betrokken MacBook Pro-modellen gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat.

Reparatie aanmelden?

Wij hebben het gemakkelijk voor u gemaakt. Kies uit onderstaande formulieren en meld snel u defecte apparaat aan voor reparatie. Hulp nodig? U kunt met ons chatten of bellen op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur wij helpen u graag verder. Ons telefoonnummer is 071 – 568 25 55

[]
1

Apparaat Selectie

Selecteer uw apparaat en vul het serienummer in.

Soort Apparaat

SerienummerIndien bekend

Probleem

ProbleemomschrijvingOmschrijf het probleem zo nauwkeurig mogelijk

0 /

Bent u consument en is uw Apple product ouder dan 12 maanden? Sluit dan toch de kopie van uw aankoopnota bij in de doos of upload hem deze hieronder. Waarom? Als uw product niet fysiek beschadigd is kunnen wij met de aankoopnota bij Apple ook voor latere jaren garantie aanvragen en die wordt ook regelmatig toegewezen.

Garantie?Upload hier uw aankoopnota!

Aankoopnota uploaden

Adresgegevens

BedrijfsnaamNiet verplicht voor consumenten

Voornaam

Achternaam

Adres

Postcode

Woonplaats

Telefoon

Vervoers keuze

Bij vervoer per koerier het apparaat goed verpakken. Uw defecte iMac en Mac Pro uitsluitend in de originele doos en met de goed geplaatste schuimblokken. Transportschade ontstaan door een niet deugdelijk verpakking is voor eigen risico.

VervoerswijzeMaak een keuze

Klaar terwijl u wacht service

Voor het vervangen van een iPhone batterij, iPhone scherm of het 13″ MacBook SSD reparatieprogramma kunt u een tijdsafspraak maken. Wanneer u op het geslecteerd tijdstip bij het apparaat bij ons langs brengt zullen we de reparatie uitvoeren terwijl u er op wacht.

LET OP: Wanneer u geen datum en tijdslot selecteert gaan we ervan uit dat u NIET blijft wachten totdat de reparatie gereed is!

Datum

Microfix en Apple gaan er van uit dat u een back-up hebt gemaakt van uw gegevens. Het is mogelijk dat bij het testen van uw product gegevens gewist worden. Microfix noch Apple aanvaardt enige verantwoordelijkheid voor verlies van gegevens.

Met het aanmelden van deze reparatie verklaart u tevens akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden, transport- en onderzoekskosten.

Vorige
volgende

Sharing is caring

0

Over de auteur:

Co-owner Microfix